سمینار انرژی های نو، بهینه سازی انرژی در ساختمان و…
بهمن ۶, ۱۳۹۵
مصاحبه با پروفسور بیورن کارلسون
بهمن ۶, ۱۳۹۵

سمینار فن آوری های نوین ساختمان برگزار گردید

صبح روز سه شنبه پنجم بهمن ماه 1395 سمينار فن آوري هاي نوين ساختمان، بهره وري انرژي و انرژي هاي تجديد پذير توسط شركت بنيان بتن و با حضور متخصصين و علاقه مندان ساختمان و انرژي در سالن همايش هاي هتل ميثاق مشهد برگزار گرديد.
با توجه به واقعه تاسف بار ساختمان پلاسكو در روزهاي اخير و همچنين تاثير انرژي هاي نوين و پاك در كاهش حوادث اينچنيني در ابتداي مراسم ضمن تجليل و قدرداني از آتش نشان فداكار مشهدي آقاي سعيد ويراني كه در سال 93 براي نجات يكي از هموطنانمان از دل آتش دچار سوختگي شديد شده بود، از شهدا و درگذشتگان حادثه پلاسكو نيز يادي شد و ابراز همدردي و تاسف گرديد.
آقاي ويراني نيز به عنوان آغازگر اين سمينار سخنراني كوتاهي در ابتداي مراسم ايراد فرمودند.
پس از آن جناب آقاي مهندس ابراهيم اكرمي (مدير عامل محترم شركت بنيان بتن) ضمن ابراز نگراني از گرم شدن زمين و ايجاد گازهاي گلخانه اي بر اثر استفاده از انرژي هاي فسيلي، به مبحث بهينه سازي انرژي در ساختمان و بهره وري انرژي هاي تجديد پذير پرداختند.
آقاي مهندس پرهام احمدي (عضو هيئت مديره بنيان انرژي) نيز با اشاره به بكارگيري خواص نوري در تكنولوژي هاي نوين ساختمان و اهميت سرمايه گذاري و توجه به انرژي هاي نوين در ايران و مناطق گرم و خشك دنيا، از ديگر سخنرانان اين سمينار بودند.
و سخنران اصلي اين سمينار جناب آقاي پروفسور بيرن كارلسون ( دانشمند و محقق برجسته ي دنيا) صحبت هاي تخصصي و كاملي از وضعيت انرژي هاي خورشيدي و نوين در سوئد، ايران و ديگر كشورها و اهميت و شيوه اجراي آن ها بيان فرمودند.
در پايان ضمن پذيرايي از مهمانان حاضر در سمينار محفل پرسش و پاسخ و بحث هاي مرتبط نيز صورت پذيرفت.
شايان ذكر است بعداز ظهر روز گذشته نيز اين سخنراني ها با حضور اساتيد مذكور در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسي مشهد با حضور گروه انرژي سازمان مذكور و ديگر متخصصين و علاقه مندان برگزار گرديد.


تصاویر سمينار